* Ukažte zaměstnanci, že ho posloucháte – nestačí naslouchat, musíte ukázat, že nasloucháte. Pomocí očního kontaktu, otázek, příležitostného přerušení...
* Vytvořte bezpečné prostředí – lidé se vyhýbají interakci z mnoha důvodů, mohou být nervózní ve skupině, mohou se bát mluvit před šéfem. Bojí se kritiky apod. Snažte se mluvit s každým jednotlivě, třeba během oběda.
* Poskytněte mu více času na odpověď – nespěchejte.
* Poskytněte povzbuzující zpětnou vazbu – mnoho plachých lidí má rádo, když je jejich projev provázen kýváním, přitakáváním a komentáři. Zkuste různé přístupy.
* Pozvolna a mírně vysvětlujte problémy, které způsobují jeho nedůvěřivost – ostýchaví lidé většinou nepoznají, jaký vliv mají na své okolí. Sdělte jim, jak moc tým potřebuje jejich přispění.
-ba-