Hádá se rád váš podřízený? Pět tipů, jak se s takovým chováním vypořádat

Někteří lidé nemají rádi konfrontaci. A někteří ji naopak milují. Existují určité procento lidí, kteří se rádi dohadují, rádi o všem debatují nebo mají problém s řešeními a postupy, které jim ukládají interní procesy firmy nebo jejich nadřízení. Máte mezi svými podřízenými konfrontační osobnost, se kterou je zkrátka těžké pořízení? Zde je pět tipů, jak s takovým podřízeným jednat.

Ilustrační snímek

Jestliže se podřízený chová toxicky, zasáhněte rychle

Jak uvádí web HR Morning, je důležité, abyste rychle rozpoznali, jestli se jedná o běžnou a neškodnou argumentaci nebo příliš emotivní výstup, nebo zda se jedná o projev toxického chování. Pokud má totiž jednání podřízeného toxické prvky (například ohrožuje psychickou pohodu ostatních pracovníků nebo třeba přes čáru vyjadřuje absenci respektu vůči vám, firmě nebo ostatním), je nutné zasáhnout rychle a nenechat situaci eskalovat nebo se ji pokoušet ignorovat.

Nenechte dotyčného podřízeného, aby „nakazil“ své kolegy

Někdy je dobré o věcech, návrzích a postupech polemizovat. Ale jestliže je dotyčný „hádavý“ pracovník prostě jenom fanoušek dohadování se, případně dělá cholerické výstupy, a nenechá si nic vysvětlit, dejte pozor, aby v tomto ohledu neměl příliš velký vliv na svoje kolegy.

Chovejte se s respektem, ale zdůrazněte určité mantinely

Každému občas mohou ujet nervy. Někdy se hádáme kvůli tomu, že se nám stalo něco v osobním životě nebo že se daná věc týká něčeho, co nás zkrátka dlouhodobě frustruje. Snažte se chovat s respektem a snažte se podřízeného pochopit, zároveň ale jasně vyznačte určité mantinely, za které zaměstnanec nesmí jít.

Snažte se pochopit, v čem je jádro problému

V mnoha případech jsou důvody, které člověk v hádce uvádí, pouze zástupné. Snažte se s hádajícím se podřízeným promluvit z očí do očí a vyjasnit si, co je skutečně onen problém, který je v jádru celé věci.

Navrhněte podřízenému, jak by situace příště šla řešit jinak

Pokud dojde k určitému výlevu a vám se nelíbí, jak váš podřízený situaci řešil, vezměte si ho stranou. A řekněte mu, že rozumíte jeho frustraci nebo argumentům, ale že příště byste si představovali, že by situaci měl řešit spíše jinak. A vysvětlete jak. Snažte se dotyčného pozitivně motivovat k tomu, aby se příště zachoval jiným způsobem.



-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning