Podle studie čte online recenze před každým nákupem 26 % zákazníků. Naopak pouze 4 % to nikdy neudělala. Zajímavé je, že až 36 % respondentů uvedlo, že by při koupi produktu více věřilo online zákaznickým recenzím než odborným testům či doporučením od přátel.
Zásadní zjištění, že on-line recenze jsou často důvěryhodnější než názory přátel, vedlo k pojmenování kritérií, podle kterých se zákazníci rozhodují. Účastníci průzkumu měli seřadit pět základních bodů zákaznického hodnocení podle důležitosti. Zde jsou výsledky:
Vyplývá z toho, že textové recenze jsou důležitější než pouhé hodnocení pomocí hvězd nebo bodů. Uživatelé navíc věnují pozornost počtu recenzí. V průzkumu se 76 % rozhodlo pro produkt, který obdržel o něco horší hodnocení, ale zato na něj bylo třikrát více recenzí. V závislosti na sektoru výrobků uživatelé věnovali různou pozornost stáří ratingu. Vzhledem k době použitelnosti produktu či služby důvěřuje 28 % respondentů pouze recenzím napsaných v posledních třech měsících. Například ale u domácích spotřebičů nebyl kladen důraz na aktuálnost.
Jedním z klíčových důvodů, proč jsou recenze zákazníků tak důležité, je to, že prodejci a dodavatelé profitují zejména z pozitivních recenzí, protože tím ovlivňují viditelnost na Googlu či jiných srovnávačích, které recenze shromažďují. Počet, četnost a různorodost recenzí, jak uvádí společnost Moz, zaměřující se na SEO (Search Engine Optimalization - optimalizace webových stránek pro vyhledávače, pozn.redakce) mají dopad na to, jak vysoko ve vyhledávání je společnost uvedena.
Studie v konečném důsledku pojmenovává to, co by měl pochopit každý dodavatel: on-line hodnocení zákazníků je rozhodující pro pověst firmy, a ti, kdo je neberou v potaz a ignorují je, zásadním způsobem ovlivňují růst svého podnikání a dostatečně nevyužívají jejich potenciál, který jim přináší nové obchodní příležitosti.
-bp-
Zdroj: Onlinemarketing.de - Německý web zaměřený na marketing