Evropa plná muzeí aut

Stále více výrobců automobilů přetváří své továrny na turistické atrakce. Dosahují přitom i jistých úspěchů. Nejambicióznější je pravděpodobně snaha hlavní továrny automobilky Volkswagen v Německu ve městě Wolfsburg, která hned vedle haly na výrobu vozů Golf vybudovala tzv. Autostadt (město aut).

Kromě muzea věnovaného historii slavného „Brouka" a dalších výrobků společnosti zde návštěvníci najdou 11 restaurací, hotel Ritz-Carlton a nejrůznější venkovní atrakce pro děti i dospělé.

Ostatní výrobci automobilů zatím se svými tematickými parky tak daleko nedošli. Již dlouho si však uvědomují marketingovou hodnotu muzeí, které představují historii a romantiku jednotlivých značek. Společnost Porsche například právě otevřela nové muzeum ve Stuttgartu, do jehož blízkosti se v roce 2006 přestěhovaly již sbírky Mercedesu. Svá muzea mají i BMW, Peugeot nebo Rolls-Royce.

Fanoušci sportovních vozů mohou navštívit italskou Modenu, kde se nacházejí tři muzea věnovaná gigantům italských automobilových závodů - Ferrari, Maserati a Lamborghini. Server amerického časopisu BusinessWeek sestavil prezentaci předních muzeí automobilů v Evropě.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek