Etiketa mobilní komunikace

Mobilní technologie nám umožnily pohodlně telefonovat a udržovat neustálou komunikaci, zároveň však přinesly i nové způsoby, jak obtěžovat okolí. Na co si dávat pozor?

- Zvolte vhodné nastavení zvuku. Sledujte hlasitost svého mobilního telefonu. Nikoho ve svém okolí byste neměli obtěžovat ani hlasitostí ani melodií vyzvánění. Naučte se telefon vypínat či přepínat pouze na vibrační vyzvánění, jdete-li na poradu, do divadla, do kina apod. 

- Buďte diskrétní. Mobilní telefon není megafon, proto nekřičte. Snažte se netelefonovat v situacích, kdy byste mohli rušit své okolí. Platí to pro kancelář i dopravní prostředky. Intimní konverzaci byste pak před ostatními neměli vést nikdy. Respektujte zákaz používání mobilních telefonů na místech, jako jsou galerie, knihovny, nemocnice apod.

- Omezte používání mobilu ve společnosti. Při společenských setkáních se snažte mobilní telefon nepoužívat. Nepokládejte jej na jídelní stůl ani se na něj nedívejte v průběhu konverzace. Očekáváte-li důležitý hovor, omluvte se předem. Ve společnosti neposílejte ani textové zprávy, není-li to nezbytně nutné. Stejných pravidel se držte při jednání v bankách, v obchodech apod. Není slušné nevěnovat druhým plnou pozornost.

- Naučte se používat textové zprávy. Textové zprávy jsou ideální pro krátká, okamžitá sdělení. Nepoužívejte je však pro sdělování důležitých informací či něčeho, co vyžaduje dlouhé vysvětlování. Musíte-li zrušit schůzku, vždy se omluvte raději telefonicky. Textové zprávy nepoužívejte také v situacích, jako je ukončení vztahu nebo vyjádření soustrasti. Působili byste necitlivě, líně a urážlivě.

-kk-

Zdroj: Working.com - kanadský server o práci a kariéře
Zobrazit přehled článků ze zdroje Working.com