Jak uvádí Entrepreneur.com, hlavní myšlenka Eisenhowerova principu spočívá v rozčlenění úkolů, které stojí před vámi, do čtyř kategorií?
Kategorie první: Urgentní a důležité
Například krizový management, řešení urgentních problémů nebo dohánění deadlinů, které jsou již po termínu. Tyto úkoly řešte jako první a věnujte se jim hned na začátku pracovního dne, abyste je pak nemuseli kvůli méně urgentním úkolům řešit v panice.
Kategorie druhá: Důležité, ale ne urgentní
Jedná se třeba o strategické plánování či rozvoj týmu. Lidé mají často tendenci tyto úkoly odkládat a zanedbávat. I když nejsou urgentní, vyhraďte si na ně čas a neposouvejte je v čase do nekonečna.
Kategorie třetí: Urgentní, ale nedůležité
Tyto úkoly je třeba rychle řešit, ale jejich dopad není příliš velký. Může se jednat například o odepsání na rutinní e-maily nebo schvalování nějakých méně zásadních rozhodnutí. Těmto úkolům se také průběžně věnujte, ale hlavně – zkuste jich co nejvíce delegovat na své kolegy a podřízené.
Kategorie čtvrtá: Nedůležité a neurgentní
Například nedůležitá setkání, případně úkoly, kterými vlastně pouze prokrastinujete. Těchto rutinních a nedůležitých úkolů by mělo postupně ubývat, jak budete řešit a uzavírat ty důležitější. U nedůležitých a neurgentních úkolů se zamyslete, jestli se jim skutečně vůbec věnovat musíte. A ty, co neeliminujete, zkuste buď delegovat nebo je vyřešit pomocí automatizačních nástrojů.
-mm-