Možná si říkáte, že vás podřízení mají rádi, ale ve skutečnosti vás skrytě nenávidí. Příčinou mohou být chyby ve vašem přístupu k řízení lidí, které si neuvědomujete. Typickým příkladem je manažer, který předstírá, že zná všechny odpovědi. Chce vypadat dobře. Kdyby ale lépe poslouchal, divil by se, co o něm ostatní říkají za jeho zády. Připomínejte si proto, že není třeba vědět všechno. Výhodou pozice manažera je naopak přístup k různým nápadům, talentům a zkušenostem lidí kolem něho.
Čemu dalšímu se vyhnout?
-
Neptejte se na názory druhých, když vás nezajímají. V takovém případě raději dejte jasný pokyn, co a jak dělat.
-
Neodesílejte e-maily, když jste pod časovým tlakem. Nepozorností si můžete způsobit zbytečné problémy.
-
Neřešte se zaměstnanci výkonnost a chování jiných zaměstnanců. Tyto záležitosti vyřizujte vždy soukromě a bez pomluv.
-
Nepřistupujte k všem stejně. Každý zaměstnanec může vyžadovat jiný manažerský přístup.
-
Neskrývejte své cíle. Naopak je sdílejte s celým týmem.
-
Neshazujte své chyby na zaměstnance.
-
Neodkládejte kritiku. Jakékoli připomínky se snažte komunikovat co nejdříve, ne jen jednou ročně při hodnocení výkonnosti.
-
Neskrývejte před zaměstnanci, jak mohou dosáhnout povýšení ve firemní hierarchii.
-
Nešetřete na rozvoji své týmu jen proto, abyste na konci roku mohli ukázat, že jste nepřekročili rozpočet.
-kk-