Průměrný manažer dává vždy na první místo zákazníka. Snaží se zlepšovat obchodní výsledky firmy tím, že počítá kvartální a roční čísla a hledá, proč tato čísla byla taková, jaká byla. Slaví úspěšné časy a svůj úspěch měří podle nejúspěšnějších podřízených. Snaží se mít více odpovědí než otázek a při řešení problémů se řídí „selským rozumem.“ Co ale dělá skutečně dobrý manažer? Pravý opak! V zajímavém článku na serveru Inc.com o tom píše populární autor manažerských rad Geoffrey James. Manažerům doporučuje následující zásady:
1. Na prvním místě mějte zaměstnance
Právě zaměstnanci totiž vytvářejí zákaznickou zkušenost. Manažer by se měl starat, aby byli spokojení, zdraví a schopní vykonávat svou práci.
2. Nevyčíslujte historii, ale současnost
Chcete-li dosáhnout lepších čísel v budoucnosti, musíte se soustředit na to, co se právě děje na vašem trhu, ve vašem oboru a ve vaší firmě.
3. Oslavujte špatné časy
Motivovat v náročných časech je nejen obtížnější, ale především důležitější než v časech dobrých. Hledejte cesty, jak své lidi bavit a udržet spokojené i přes různé problémy.
4. Měřte svůj úspěch podle nejslabšího podřízeného
Nejhorší zaměstnanci jasně ukazují, co je manažer ochoten ve svém týmu tolerovat. Největší manažerské umění proto spočívá v řízení zaměstnanců, kteří nepodávají dostatečné výkony.
5. Nebojte se mít více otázek než odpovědí
Dobrý manažer nemusí znát všechny odpovědi. A i kdyby je znal, měl by se ptát svých lidí a nechat je samostatně uvažovat.
6. Nevěřte selskému rozumu
Vlastní rozum není to jediné, čím by se manažer měl řídit. Především by si měl znát své lidi a jejich zájmy, snažit se ze svého týmu dostat to nejlepší. A to už je aplikovaná psychologie.
-kk-