Dobrý lídr je především dobrý člověk

Při řízení zaměstnanců často platí, že ty nejjednodušší strategie jsou také těmi nejefektivnějšími. Psychologové potvrzují, že lidé v sobě mají hluboce zakořeněnou potřebu cítit se schopní a hodnotní. Potřebují věřit, že jsou součástí něčeho většího, než jsou oni sami. Lídři mohou těmto potřebám vyhovět, aniž by je to něco stálo – snad jen s výjimkou pošramocení ega. Chceme-li se stát lepšími lídry, měli bychom v první řadě být lepšími lidmi. Kde začít?

- Poslouchejte, když zaměstnanci mluví.

- Naučte se chválit dobré výkony.

- Uznávejte zásluhy těm, kteří přicházejí s nápady.

- Pravidelně se ptejte na názory a nápady.

- Delegujte.

- Hledejte kvality, které můžete chválit (spíše než kritizovat).

- Netajte před zaměstnanci vývoj firmy.

- Mluvte pravdivě, pokud se věci nedaří tak dobře, jak by měly.

- Budujte prostředí založené na sdílení informací a odpovědnosti.

- Oslavujte úspěchy jednotlivých zaměstnanců.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com