Dobrá komunikace je základ úspěchu. Může na ní ovšem ztroskotat jak zaměstnanec, tak i manažer. Přinášíme vám několik tipů, co dělat, aby vaše komunikace byla efektivní.
- Snažte se říci, vše co je třeba srozumitelně a v co nejkratším čase.
- Dopředu musíte vědět, co chcete a naplánovat si, jak to povíte.
- Uvědomte si, kde a s kým mluvíte a mluvte jasně.
- Ověřte si, zda vám posluchač rozumí, klaďte otázky a vyžadujte zpětnou vazbu.
- Nekomunikujte, když jste rozčilení.
- Nemluvte jako kniha, buďte přirození a lidé budou pozornější.
- Používejte příklady.
- Nebojte se opakovat to, co už jste jednou řekli.
- Buďte nadšení, emoce jsou přesvědčivé.
- Musíte vědět, kdy skončit, pamatujte si, že kratší projev se vždy lepší.
- Uvádějte důvody, vysvětlení a argumenty.
- Když něco nevíte, přiznejte to.
-pk-