Desatero špatného budování kontaktů

Úspěchu v budování obchodních kontaktů lze dosáhnout až ve chvíli, kdy vám členové skupiny, na kterou se obracíte, budou věřit a začnou s vámi otevřeně sdílet své vlastní kontakty. Bez toho, aby viděli vaši práci, si musíte umět získat důvěru tím, že ukážete profesionalitu. Článek proto upozorňuje na deset chyb, jimiž se o profesionalitu naopak připravíte.

- Začněte si stěžovat všem, které potkáte. Jistě chtějí slyšet, jak špatně se máte.

- Se svými kontakty mluvte jen povrchně. Budete mít další příležitosti, jak udělat dojem.

- Využívejte setkání mezi čtyřma očima k diskusím o něčem jiném místo toho, abyste se o sobě navzájem více dozvěděli.

- Soustřeďte se primárně na prodej svých služeb.

- Nenavazujte na nově získané kontakty. Když vás budou potřebovat, vědí přece, kam se obrátit.

- Když se vám představují noví lidé, nevěnujte jim pozornost.

- Nezvěte své vlastní hosty, soustřeďte se jen na ty, kteří přijdou sami.

- Nic si nedělejte z pozdního příchodu. Předpokládejte, že si vás nikdo nevšimne.

- Nelámejte si hlavu ani s absencemi. Můžete se u svých kontaktů jistě kdykoli zastavit.

- V průběhu schůzek si vyřizujte telefonáty a kontrolujte zprávy. Nikomu to nebude vadit.

-kk-

Article source Entrepreneur.com - website of a leading U.S. magazine for entrepreneurs
Read more articles from Entrepreneur.com