Žádnému manažerovi neuškodí připomenout si základní pravidla motivace členů jeho týmu a přesvědčit se, zda na některé zásady v každodenním shonu nezapomíná. Na co byste tedy neměli zapomínat?
1. Stavte na pevných základech
Hned od příchodu zaměstnance do týmu je třeba vyjasnit, jak jeho konkrétní schopnosti a aspirace zapadají do pracovní role a celkové firemní kultury.
2. Umožněte zaměstnancům dělat chyby
Nikdo není dokonalý. Důležité je vytvářet prostředí, kde se se zaměstnanci nebudou bát přicházet s novými myšlenkami a poučí se z chyb.
3. Nepodceňujte malá gesta
Malé ústní či písemné poděkování za dobře odvedenou práci může udělat hodně.
4. Nekontrolujte každý krok svých lidí
Každá pracovní role má své povinnosti, zaměstnanci by však měli mít určitou volnost v tom, jak si činnost v rámci své role organizují.
5. Buďte spravedlivým šéfem
vaši lidé by neměli vnímat žádné rozdíly v tom, jak k nim přistupujete.
6. Plňte své sliby
Jděte příkladem a držte se zásady neříkat jednu věc a dělat druhou.
7. Motivujte individuálně
Počítejte s tím, že každého může motivovat něco jiného.
8. Překvapujte své lidi
Nepodceňujte vliv neformálního odměňování. Když vás zaměstnanec překvapí úspěchem, překvapte jej odměnou.
9. Vnímejte lidi, ne pracovní funkce
Přistupujte k zaměstnancům jako k lidem. Ukažte zájem o jejich zájmy či rodinu. Popřejte k narozeninám.
10. Sdílejte dobré zprávy
Využijte každé příležitosti pro povzbuzení pracovní atmosféry.
-kk-