Tip 1: Berte v potaz preference členů vašeho týmu
Jak uvádí Presentation Magazine, mnoho manažerů má tendenci akce pro svůj tým plánovat podle toho, co se líbí jim samotným. Aby však akce měla šanci na úspěch, musí jít ego a preference manažera stranou. A nápady, co se vlastně bude dít a jaký typ akce se bude konat, musí pocházet od samotných účastníků. Jedině tak budou vaši podřízení dostatečně angažovaní a team building se tak stane skutečně efektivním.
Tip 2: Zapojte podřízené do plánování akce
Nenechávejte vše na svých bedrech. Už samotné plánování je součástí stmelování týmu. A navíc, s přihlédnutím k tipu č. 1, je dobré nechat dílčí detaily na rozhodnutí samotných účastníků. Proto podřízeným rozdělte úkoly a nechte je, ať si team building naplánují podle vlastních představ.
Tip 3: Mějte připravené náhradní plány pro krizové scénáře
Ne vždy se vše podaří tak, jak si představujete. Aby vaše team-buildingová akce nedopadla nešťastně, mějte připravené i alternativní varianty pro případ krizových scénářů – například když nevyjde počasí, když se klíčová osoba onemocní a podobně.
Tip 4: Po akci zjistěte od účastníků zpětnou vazbu
Po skončení dotyčné akce je dobré se poučit z chyb i z toho, co se naopak povedlo. Zjistěte tedy zpětnou vazbu účastníků. Co by příště udělali jinak? Dosáhli jste team buildingem toho, čeho jste dosáhnout chtěli? Tuto zpětnou vazbu vezměte v potaz při plánování další akce.
-mm-