Čtyři komunikační techniky podle Arnolda Schwarzeneggera, které vám přinesou úspěch

Na Arnolda Schwarzeneggera mají různí lidé různé názory. Jedno se mu ale nedá upřít – v politice, sportu i v otázce čistě finanční dosáhl úspěchu, o kterém si většina lidí může nechat jenom zdát. Jako Mr. Olympia i jako guvernér Kalifornie prokázal své charisma a komunikační dovednosti. A i o nich píše ve své nové knize, Be Useful. Jaké čtyři komunikační techniky vám podle „Arnieho“ přinesou úspěch?

Ilustrační snímek

Tento text vychází z článku na webu INC.com.

Neustále se vzdělávejte

Oblast mezilidské komunikace je dynamická. Společnost, lidé i jejich očekávání se neustále vyvíjí, a proto je nutné se v oblasti komunikačních dovedností neustále vzdělávat. Umět efektivně komunikovat je dovednost, kterou se musíte nejenom naučit, ale neustále ji i procvičovat a hledat nové a nové postupy.

Trénujte proslovy a postupy

Veřejné projevy, stejně jako komunikační techniky, je nutné trénovat. Arnold Schwarzenegger podle svých slov své projevy trénoval a přeříkával třeba dvacetkrát, než s nimi vešel před publikum. Ve veřejných proslovech i v obecných komunkačních technikách platí – štěstí přeje připraveným.

Používejte oslí můstky

Arnold Schwarzenegger ve své knize popisuje techniku, díky které vždy můžete získat kontrolu nad jakoukoliv konverzací a „strhnout“ ji na svoji stranu. Spočívá v tom, že téma, které se rozebírá, oslím můstkem přesunete k tématu, o kterém chcete mluvit vy. Najděte si v tématu, o kterém aktuální konverzace je, nějakou spojitost s tématem, které chcete předat vy, a konverzaci na toto téma jednoduše překlopte.

Mluvte o věcech, které jsou pro druhou osobu relevantní

Když se snažíte druhou stranu o něčem přesvědčit nebo jí předat nějaké informace, které jí předat musíte, je nutné, abyste vždy používali termíny, příklady a informace, které jsou pro dotyčného člověka relevantní. Používejte příklady z oborů, které jsou dotyčnému blízké, a vyprávějte příběhy, se kterými se druhý člověk dovede snadno ztotožnit.

 

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com