Tento text vychází z článku na webu Strategy + Business.
Pracovníci mají prostor se vyjádřit
Když se pracovníci nebojí otevřít určitá témata a pokládají vám otázky – a to třeba i otázky týkající se vašeho rozhodnutí – ukazuje vám to jednu důležitou věc. A sice, že pracovníci vědí, že mají prostor se vyjádřit a že se nebojí ozvat. To je zásadní a velmi pozitivní věc. Znamená to, že pracovníky nedusíte autoritářským stylem vedení a že podřízeným dáváte prostor přemýšlet a ptát se sami za sebe.
Kritické myšlení a inovativní přístup
Člověk, který pokládá otázky a snaží se dovtípit odpovědi nebo nějakého řešení, má pozitivní přístup ke změně. Ukazuje se, že disponuje kritickým myšlením a že se zamýšlí nad budoucností. Jako manažer byste tedy měli mít radost, když vaši podřízení relativizují nějaká rozhodnutí nebo se doptávají na určité informace. Ukazují tak, že nejsou jen roboti, kteří slepě plní úkoly, a právě takové inovativní pracovníky v týmu určitě chcete.
Zvýšená pravděpodobnost, že se odhalí chyby nebo se přijde na lepší postupy
Čím více očí se dívá na nějaký problém či situaci, tím větší pravděpodobnost, že se tým vyhne nějaké chybě nebo že se přijde s lepším řešením. Víc hlav víc ví a pomocí debaty lze často přijít na nápady, které by jednoho samotného člověka jen sotva napadly.
Stmelení týmu
Jakákoliv konstruktivní komunikace v rámci týmu stmeluje jeho členy dohromady. Otázky vedou k diskuzím a diskuze slouží jako prevence problémů. Buďte rádi, že mezi sebou členové týmu komunikují a že vám vaši podřízení pokládají otázky. Pokud by se s touto praxí zničehonic přestalo, může to znamenat i pochroumané vztahy v rámci týmu.
-mm-