Odborný server Sales & Marketing Management se v jednom z aktuálních článků zaměřil na zajímavou oblast spolupráce obchodních manažerů s obchodníky. Výsledkem je seznam věcí, které by obchodníci rádi řekli svým nadřízeným, ale často k tomu neseberou odvahu. To se pak samozřejmě podepisuje na kvalitě práce, kterou odvádějí. Co vám tedy vaši obchodníci chtějí říci?
-
Neříkejte mi, že nemám nabízet slevu zákazníkovi, kterému pak sami nabídnete stejnou slevu, kterou jsem navrhoval.
-
Když mi řeknete, že mému zákazníkovi zatelefonujete sami, tak mu skutečně zatelefonujte.
-
Když vás požádám o radu, nedělejte mi přednášku. A nedávejte mi najevo, že když se na něco ptám, schválně se vyhýbám své práci.
-
Když pracujete se mnou, věnujte mi plnou pozornost. Domluvíme-li se předem, nevymlouvejte se na neočekávané události.
-
Nesnažte se mě přesvědčit, že jste nejlepší obchodníci na světě.
-
Pokud chcete vyřizovat obchodní telefonáty, nedělejte manažera, ale řadového obchodníka.
-
Pomozte mi, když potřebuji navázat kontakt s vyššími představiteli firem, které se snažím získat jako zákazníky.
-
Uvědomte si, že když na mě budete křičet, že neplním své kvóty, nijak mi tím nepomůžete.
-
Neraďte mi, co mám dělat, když se ve stejné situaci sami chováte jinak, než říkáte.
-kk-