Vedoucí týmu musí počítat s tím, že mu jeho lidé nebudou sdělovat všechny své názory – zejména názory na něho. Zároveň by však neměl ticho kolem sebe přehlížet. Rozhlédněte se a sledujte, co si vaši lidé opravdu myslí (a nikdy vám to neřeknou), co potřebují a co ne. Velmi pravděpodobně to budou následující úvahy:
„Nevyprávějte mi historky z vašeho soukromého života.“
Noví zaměstnanci nebývají otevření soukromé konverzaci s šéfy, které příliš neznají. Historkami z vašeho soukromí si jejich náklonnost nezískáte. Také zaměstnanci, kteří vás již znají, budou raději, když se budete zajímat o ně, než když budou muset poslouchat vaše zážitky.
„Nevidíte, že nemám čas?“
Zaměstnanec většinou nemá čas na to, aby ustal v práci a začal s vámi klábosit, když jdete kolem jeho stolu.
„Říkáte, že mě respektujete, tak mi dejte nějakou důležitou práci a dovolte mi rozhodnout, jak ji budu dělat.“
Snažte se svým lidem dávat důležité úkoly co nejčastěji. Zároveň jim nediktuje, jak přesně je mají plnit. Je to nejsnazší způsob, jak ukázat respekt.
„Ta poukázka je pěkná, ale prosté „děkuji“ bych ocenil více.“
Najděte si co nejčastěji čas na osobní poděkování svým lidem za konkrétní přínosy. Zaměstnance to potěší a získáte příležitost k další smysluplné konverzaci.
-kk-