Co říci klientům, když odejde klíčový zaměstnanec?

Z vaší firmy právě odešel jeden z account manažerů. Nechcete-li přijít o klienty, musíte jednat rychle. Dobře zvažte, co budete dělat a říkat. Článek na serveru HRtools.com přinesl stručný výčet věcí, které byste měli zmínit a udělat. Zároveň upozornil na nejčastější chyby, kterým je naopak třeba se vyhnout.

Co říci

V první řadě buďte struční. Jednoduše řekněte, že příslušný pracovník odešel a již nebude mít klienta na starosti. Zachovejte pozitivní přístup a zajímejte se o klientům názor na to, jak se můžete zlepšit. Zdůrazněte silné stránky firmy. Ujistěte jej, že dokážete nabídnout dlouhodobá a bezpečná řešení, která nezáleží jen na jednom konkrétním pracovníkovi, ale na celém podpůrném týmu. Zdůrazněte klíčové kvality nového account manažera. O odchozím pracovníkovi mluvte kladně, i když s ním případně byly problémy.

Co neříkat

Detaily ohledně odchodu pracovníka si nechte pro sebe. Nenechte se donutit ke kritice či jakémukoli bližšímu vysvětlování ani po opakovaném naléhání klienta. Snažte se upřímně popsat schopnost vaší firmy dodat požadované výsledky. Odolejte také pokušení informovat klienta o tom, že smlouva odchozího zaměstnance zahrnuje konkurenční doložku. Zatímco z právního hlediska je to v pořádku, z obchodního to nemusí být nejvhodnější volba. Nezapomeňte, že ke klientům odchozího zaměstnance byste se nyní měli chovat jako k novým klientům. Mohli si k němu vytvořit osobní vztah a pozapomenout, proč k vám původně přišli.

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools