Sebevyšší inteligence, energie nebo kreativita vás nedokáže ochránit před zlozvykem odkládat plnění vašich povinností. Pokud se chcete naučit neodkládat, měli byste znát především příčiny tohoto chování. Server Fastcompany.com upozornil na čtyři zajímavé skutečnosti, které o tomto zlozvyku možná nevíte.
1. Nepořádek podněcuje k odkládání
I když už jste v plánování svých činností pokročilí, máte prázdnou emailovou schránku a propracovaný seznam úkolů, vaši snahu může hatit neuklizené pracoviště. Platí to pro papíry na stole stejně jako internetový prohlížeč plný záložek, které „by se vám mohly někdy hodit“.
2. Důkladná příprava je sebeklam
Neustále se připravovat na to, abyste byli připraveni ke splnění určitého úkolu, je překvapivě jednoduché. Říká se tomu kreativní vyhýbání. Než abychom něco udělali, mluvíme o tom s druhými, shromažďujeme potřebné nástroje atd. Učte se nečekat na perfektní situaci, protože ta nikdy nenastane. Vaším cílem by mělo být pokročit.
3. Schopnost dobře se rozhodovat nemáte po celý den
Vaše schopnost správně se rozhodnout je závislá na síle vaší vůle, kterou věnujete řešení obtížných věcí. Důležitá rozhodnutí proto dělejte vždy na začátku dne nebo po delší přestávce od pracovního stresu.
4. Identifikovat priority nestačí
Označíte určité činnosti jako priority a červeně je vybarvíte ve svém seznamu úkolů. Pak se jim však stejně nevěnujete, protože podvědomě čekáte na správný čas. Tomu se říká ředění priorit a je to častý problém manažerů a vysoce výkonných pracovníků. Je proto třeba vědomě pracovat na prioritách a menší úkoly odkládat na později.
-kk-