Co, jak a proč udělat pro správnou pracovní sílu

Pokud jste frustrováni neustálou snahou o motivaci zaměstnanců, vložte svou energii raději do vývoje pracovního prostředí, v němž se budou zaměstnanci motivovat sami. Když se zaměstnancům dostane inspirace, bude je práce bavit, získají větší produktivitu a navíc budou na své výkony pyšní. Firma může získat a nadále si udržet tým oddaných zaměstnanců, pokud má nějaký účel, misi a soubor hodnot, kterými žije, komunikuje o nich a měří na jejich základě svůj úspěch.

Mít účel znamená u firmy znát jasnou odpověď na otázku PROČ dělá to, co dělá. Zaměstnanci by měli vědět, proč chodí každý den do práce. Formování smyslu existence firmy by proto nemělo být jen záležitostí manažerských týmů, důležitá je spolupráce se zaměstnanci. Na otázku CO firma dělá, aby dostála svému účelu by měla jasně odpovídat její mise. Ta si opět žádá komunikaci se zaměstnanci. Mise by měla být jasná a nedosahovat extrému ve své otevřenosti ani restriktivnosti.

Firemní hodnoty nakonec udávají, JAK uskutečnit zvolenou misi. Jinými slovy určují pravidla hry. Správné hodnoty firma nenalezne, pokud si nevyslechne názory všech. Nezáleží na tom, jaké hodnoty firma zvolí, důležité je pouze, aby je zaměstnanci podporovali a chovali se podle nich.

-kk-

**Datum vydání:** I/2005
Zdroj: BusinessSeek - Rozsáhlý rozcestník a vyhledávač informací z oblasti byznysu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessSeek