Především automatizují a optimalizují podnikové procesy a umožňují zjištění nových obchodních příležitostí. Fungují nezávisle na hlavních transakčních aplikacích firmy, ale v případě potřeby dokáží analyzovat data z těchto aplikací a odesílat zpět výsledky. Získávají data z více zdrojů, integrují je a transformují, a tak umožňují analýzu dřívějších a budoucích trendů v určitém odvětví.
Některé analytické aplikace jsou univerzální a dají se použít téměř v každém podniku a odvětví, některé jsou úzce specializované. Článek uvádí příklady funkcí, které mají aplikace pro jednotlivá odvětví. Největší část trhu tvoří aplikace pro finančnictví a vytváření rozpočtů.
Další skupina aplikací se vztahuje k řízení a měření výkonnosti podniku. Aplikace pro řízení výkonnosti podniku umožňují identifikaci klíčových ukazatelů a jejich vyhodnocení. Aplikace pro řízení výkonnosti pomáhají vytvářet scénáře a modelovat různé situace. Oba typy spolu musí úzce kooperovat.
**Datum vydání:** III/2002 Article source DM Review - stránky věnované správě dokumentů, Business Intelligence a řízení vztahů se zákazníky Read more articles from DM Review