Co dělat, když vás chce opustit klíčový zaměstnanec

Ilustrační snímek

Ti nejlepší zaměstnanci, kteří odvádějí skvělé výkony, jsou jádrem úspěchu firmy v jakémkoli odvětví. Obzvláště pokud zaměstnanců nemáte mnoho a všechny z nich jste si pečlivě vybrali, může být odchod některého z nich těžkou a složitou situací. Podívejme se na tipy, které pro nás má web businessknowhow.com. Pomohou vám překonat toto nesnadné období hladce a s minimem potíží.

Důležité je, aby zákazníkům, se kterými byl pravidelně v kontaktu, oznámil zaměstnanec svůj odchod pokud možno sám. Také je dobré, aby vám pomohl za sebe vybrat vhodnou náhradu, protože právě on nejlépe ví, jaké schopnosti jsou na jeho pozici potřeba.

Ztráta klíčového zaměstnance není nikdy snadná

Pro to, abyste svému zaměstnanci odchod rozmluvili, obvykle nemáte mnoho argumentů. Vždy však můžete zkusit nabídnout něco z následujících výhod:

  • zvýšení platu,
  • práce z domova nebo změna pracovní doby,
  • více dovolené a volného času,
  • změna pracoviště nebo náplně práce.

Samozřejmě je možné, že ani tyto ústupky názor daného zaměstnance nezmění. Poté je nejlepší usmát se, popřát mu hodně úspěchů a rozloučit se. Problémy mohou nastat především tehdy, pokud má tento zaměstnanec úzké vztahy s vašimi zákazníky. Možná, že ho už dobře znají a jeho odchod je může zmást a zklamat. Jak zmírnit dopad takové noviny na vaše zákazníky?

1. Nechte odcházejícího zaměstnance, ať tuto skutečnost zákazníkům, se kterými pravidelně jednal, oznámí sám. Je nejlepší, když se to dozvědí přímo od něj. Budou mít pocit, že mají pravdivé a důvěryhodné informace o tom, jak se věci mají.

2. Dohodněte se s odcházejícím zaměstnancem na tom, že se bude podílet na výběru zaměstnance, který nastoupí na jeho místo. Také ho nechte nového zaměstnance aspoň krátce mentorovat. Je také dobré, když ho představí vašim zákazníkům.

-jk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How