Na nejčastější manažerské chyby vedoucí k odchodu nejlepších pracovníků se ve svém nedávném článku pro Forbes.com zaměřil americký expert na emoční inteligenci Travis Bradberry.
Nezapomínejte chválit
Samozřejmě, že nemusíte chválit své lidi za to, že chodí do práce včas a pracují po předepsanou dobu. Chvalte úsilí a dobře odvedenou práci. Zjistěte si, co je pro jednotlivé pracovníky největší odměnou za dobrou práci, a uvidíte, že pochvalou nepohrdne nikdo.
Nepřetěžujte své nejlepší lidi
Vaši nejlepší lidé by neměli mít pocit, že je za vynikající výkony trestáte přílišným objemem práce. Zvládnou sice větší nápor, nikoli však dlouhodobě. Pokud jim k většímu objemu práce nenabídnete zvýšení platu, povýšení či jinou výhodu, odejdou jinam, kde získají, co si zaslouží.
Nebraňte svým lidem v práci na tom, co je baví
Manažeři mají často strach, že jejich nejlepší lidé už nebudou podávat tak dobré výkony, když je nechají pracovat na něčem navíc, co je baví. Tyto možnosti však naopak zvyšují produktivitu a také spokojenost v současném zaměstnání.
Nebraňte svým lidem v růstu
Další chyba spočívá v tom, když se manažer snaží udržet si nejlepší pracovníky u sebe tím, že jim brání v dalším rozvoji a růstu. Chybějící možnost povýšit nebo pracovat na nových úkolech v rámci stávající pozice patří k nejzásadnějším zabijákům morálky a příčinám odchodu talentovaných pracovníků.
Neobviňujte a nevyhrožujte
Místo ukazování prstem na podřízené či dokonce výhrůžek vyhazovem se snažte společně hledat řešení vzniklých chyb. Pokud chcete vyjádřit kritiku, nedělejte to veřejně. Komunikujte se svými lidmi mezi čtyřma očima a učte se nést odpovědnost za chyby, které vznikají pod vaším vedením.
-kk-