Firmy, které v současné době hledají výkonného vedoucího, mají nejčastěji představu muže ve středních letech, dobře oblečeného, s korektním vystupováním a značnou dávkou sebedůvěry. To jsou však pouze některé z prvků, které dohromady vytvářejí charisma. Autoři odborných knih se shodují na tom, že skutečně charismatický člověk se vyznačuje následujícími aspekty: * Dokáže ostatní pozitivně ovlivňovat. * Čiší z něj nadšení pro projekt nebo firmu. * Dokáže zaujmout své publikum – používá například vhodné citáty při svých vystoupeních. * Snaží se přiblížit zaměstnancům – účastní se například společných večírků. * Dokáže druhým dodat pocit, že jsou skutečně důležití – nechá je mluvit a spíše naslouchá. Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal