Lídr by měl posoudit, zda daná chyba je chybou „srdce“ nebo „hlavy“, tzn. jestli chybu zaměstnanec udělal úmyslně a snaží se z ní vyvléct, nebo zda zaměstnanec pracoval dobře a chyba vznikla neúmyslně. Pokud budete zaměstnance kárat za každou chybičku, budou zaměřeni na vlastní ochranu, budou pracovat ne pro úspěch, ale aby se vyhnuli chybám. Budou se bát projevit jakoukoli iniciativu a kreativitu a zřídka udělají něco bez schválení šéfa. Cílem lídra by neměla být snaha vyhnout se všem chybám, ale těm, které jsou snadno předpokládatelné. Dobrý vedoucí by měl být ochoten riskovat při zlepšování postupů a zkoušet nové věci. Měl by dát zaměstnancům na vědomí, že dělat inteligentní chyby je akceptovatelné, měl by se chopit příležitosti a převzít roli kouče a mentora, aby lidé dané chyby podruhé neopakovali. -ba- Article source Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry Read more articles from Vault.com