Chvalte, chvalte a chvalte třeba denně

I když je po Vánocích, měli by manažeři být ke svým zaměstnancům štědří. To ovšem neznamená vyplácet prémie každý týden a zvát je denně na obědy či večeře. Stačí je chválit. I jen dvě slova jako „dobrá práce“ nebo „jste báječní“ dokážou opravdu potěšit, a co víc ještě motivovat.

Taková malá lichotka potěší nejen zaměstnance, ale uvidíte, že i vy sami budete mít lepší pocit. Navíc to bude mít velmi dobrý vliv na vztahy na pracovišti a na vztahy s vedením.

Dejte si ovšem pozor, abyste zaměstnance svými lichotkami nepřivedli do rozpaků nebo je nevyvedli z míry. Vaše pochvala by měla být jen tak mimochodem. Pokud zaměstnance jednou pochválíte, věřte, že bude chtít ta slova slyšet znovu, takže se bude v práci velice snažit.

Nezapomínejte na to, že povzbuzení potřebuje občas každý člověk. Ať je mladý nebo starý, úspěšný nebo méně úspěšný. Člověk nikdy neví, jaká upřímná slova a od koho budou mít dopad na jeho život.

Jestliže chcete lidi povzbudit a dodat jejich životu nějakou hodnotu, snažte se chválit denně. Jestliže chcete lidi pozvednout a povzbudit.

-pk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek