Pravidlo „Mluviti stříbro, mlčeti zlato“ by se v případě manažerů dalo poněkud poupravit. Nejprve je nutné vyslechnout druhého a přizpůsobit vlastní sdělení (odpověď) tomu, co jsme slyšeli. Mnoho se dozvíme i z neverbálních projevů partnera v konverzaci.
Jak se naučit správně naslouchat a dát to najevo? Je vhodné si po vyslechnutí určité záležitosti ujasnit, zda jsme celou věc dobře pochopili. Můžeme ji například vyjádřit vlastními slovy – „Jestli to správně chápu, tak...“ apod. Rozhodně není vhodné druhého přerušovat.
Dobří vedoucí také dokáží reagovat na neverbální chování členů týmu či podřízených a případné problémy s nimi i hned prodiskutovat. Při konverzaci je nutné se soustředit na to, co nám ten druhý říká – je vysloveně zakázáno (alespoň ze společenského hlediska) např. pracovat na počítači, číst si poštu apod. Abychom dali najevo, že nás skutečně zajímá, o čem druhý mluví, je dobré se čas od času ptát na otázky, které mohou rozvíjet další dialog.