Zde je několik „nemocí“ , které často napadají vaše prezentace:
Syndrom splašené myši
Příznaky: Neustálé a chaotické pohyby myší po obrazovce s prezentací. Publiku je to přirozeně nepříjemné a po delší či kratší době se od obrazovky odvrací.
Léčba: Zpomalte v nastaveních pohyby myši nebo myš posuňte tam, kde ji chcete mít a pak z ní dejte ruku úplně pryč, hovořte. Postup opakujte.
Slovní průjem
Příznaky: Žádné odmlky, pauzy a nulová interakce s publikem.
Léčba: Aplikujte alespoň během každého segmentu pauzu a podle potřeby znovu opakujte. Dejte publiku šanci vydechnout a reagovat.
Podmínková horečka
Příznaky: Prezentující nabízí nekonečně narůstající rozsah možností, často spojených pomocí „když“ nebo „pokud“. Způsobuje znudění publika a nízký zájem o informace.
Léčba: Zhluboka se nadechněte a vydechněte. Pokud jste prezentující, zeptejte se sami sebe, zda může mít publikum zájem o to, co předvádíte.
Smrtící informace o firmě
Příznaky: Znuděné publikum příliš podrobnou prezentací firemní historie a dalšími detaily o firmě.
Léčba: Zaměňte dlouhý proslov, kdy představujete firmu, krátkým a zvučným úvodem a ihned navažte: „A teď pojďme mluvit o vaší situaci“.
Informační neštovice
Příznaky: Prezentování až příliš mnoha vlastností a schopností produktů. Nuda, únava a dokonce spánek publika.
Léčba: Představte pouze specifické schopnosti, které potřebuje zákazník k řešení svého problému.
Delirium fiktivních charakterů
Příznaky: Prezentace začne představením Mika - manažera, Eunice - koncového uživatele, Sally - vedoucí prodeje a dalších. Prezentující okamžitě ztrácí přehled, jaké zájmeno použít a publikum velmi záhy trpělivost.
Léčba: Eliminace charakterů a soustředění se na zákazníka.
-av-