Žádného manažera nemine rozhovor s podřízenými o jejich nedostatečné výkonnosti. I ty nejlepší týmy totiž mohou zapomenout, co je skutečně důležité a jak toho dosáhnout. Otázka je, čí je to chyba. Pokud se právě chystáte na podobný rozhovor, jste to pravděpodobně vy, kdo ve své roli selhal. Jak to napravit? V první řadě mějte na paměti, že výhrůžky ani nadávky problém nevyřeší.
1. Zvažte, zda si vaši lidé káravou či koučovací řeč zaslouží. Je třeba jednat veřejně, nebo jen soukromě s jednotlivci?
2. Připravte si, o čem budete mluvit a jak budete mluvit. Nepromarněte příležitost změnit věci k lepšímu.
3. Své emoce mějte plně pod kontrolou, i když je vaše rozčílení oprávněné.
4. Předem své lidi připravte na to, že přijde vážná rozmluva o výkonnosti. Neměli byste je překvapit svou řečí jako blesk z čistého nebe.
5. Uvádějte konkrétní příklady nežádoucích postupů a jejich dopadů na zákazníky či kolegy ve firmě.
6. Mluvte stručně a jasně. Vaším prvním cílem je pojmenovat problém a zanechat dlouhodobý dojem.
7. Vymezte svá očekávání včetně toho, kdy a jak mají být splněna. Neomezujte se na pouhý popis problému.
8. Sledujte své vlastní chování. Uvědomte si, že podřízení je zrcadlí.
9. Obnovujte své vztahy s podřízenými. Komunikujte, chvalte a motivujte.
10. V následujících dnech a týdnech navazujte na to, o čem jste mluvili. Oslavujte úspěchy.
-kk-