Chcete loajální pracovníky? Zaměřte se na matky

Frank Guerra v roce 1995 netušil, že konkurence málem přijala ženu, která je nyní jeho partnerkou. Tess Coody byla těhotná, když hovořila s Guerrou o partnerství v jeho reklamní agentuře. Téměř přijala jinou práci s nižším platem, aby nemusela nechávat své první dítě v pečovatelské službě, když bude v práci. Avšak Guerra byl připraven udělat cokoli, aby ji získal. Nakonec se dohodli na časovém rozvrhu, který umožnil Tess Coody telekomunikaci dva dny v týdnu a zbytek být v kanceláři. Od té doby je agentura ukázkou toho nejlepšího způsobu, jak pomoci zaměstnaným matkám. Firma umožňuje pracovnicím práci na dálku, částečné pracovní úvazky a provádí další opatření, která uspokojují jejich potřeby. Na pracovišti je i centrum péče o děti zaměstnanců.

Nahradit ženy, které odcházejí, stojí podnik 75-175 % jejich ročního platu. Proto se podniky snaží matky v práci udržet, ale nedělají to dobře. Procento pracujících matek kleslo v USA z 59 % v roce 1998 na 55 % v roce 2002. Je to problém zvláště pro malé podniky, které jsou neochotnější a neschopnější utrácet za podobná řešení, jako je centrum péče o děti. Nejnovější novinky volají po výjimečné pružné pracovní době, která by umožnila 1-2 hodiny volna, aby matky mohly navštívit události jako například dětská představení. Jiná novinka je pružná kariéra, která umožňuje pracovnicím posun od částečného pracovního úvazku k plnému pracovnímu úvazku a naopak. Možná nejlepší, ale nejvzácnější změna je změna přístupu, od odmítání k vyhovění požadavkům péče o děti a hledání způsobů, jak udržet pracující matky v práci.

-ba-
Article source Entrepreneur.com - website of a leading U.S. magazine for entrepreneurs
Read more articles from Entrepreneur.com