Nejeden šéf si říká, že by byl rád lepším nadřízeným než ti, s nimiž se během své kariéry setkal. Otázkou zůstává, jak toho dosáhnout. Nestačí jen se spoléhat na vlastní odbornost a zkušenosti. Je třeba dále se rozvíjet a zdokonalovat. Článek přináší několik tipů:
- Jste dobrý administrátor? Vize jsou velice důležité, jsou to však ty malé každodenní věci, které ovlivňují vaše podřízené. Soustřeďte se na ně a snažte se je zdokonalovat.
- Udáváte správný směr? Vůdcové často vedou své lidi na špatný kopec nebo do špatné bitvy. Musíte se naučit jednoduše, jasně a efektivně komunikovat. Zajímejte se o to, zda vás vaši lidé dobře chápou.
- Jste vůdce? Vůdce dělají vize, srozumitelnost, náhled a charakter. Pokud se tmu chcete naučit, můžete požádat některého vůdce, kterého sami respektujete, aby se stal vaším mentorem.
- Respektujete své lidi? Respekt je obousměrná cesta. Pokud jej dáváte, dostane se vám nazpět.
- Umíte jednat? Mluvit je jednoduché. Analyzovat je důležité. Nejdůležitější je však dokázat také konat.
- Snižujete hladinu strachu? Pracovní prostředí zahrnuje řadu silných emocí a vaším úkolem je rozpoznávat je a jednat tak, abyste dokázali snižovat nežádoucí tlaky.
- Akceptujete svůj vliv na zbytek organizace? Uvědomte si, že jste neustále pod drobnohledem zaměstnanců. Je třeba, abyste si uvědomili svou celkovou roli v organizaci.
-kk-