Přemýšlejte dřív, než budete mluvit
Podle Forbesu řada lidí začne mluvit, aniž by se zamysleli nad tím, co ten druhý vlastně řekl. Konverzace pak vypadá tak, že každý vlastně jen čeká, než druhý domluví, aby mohli říci to, co chtěli celou dobu říct. Přemýšlejte před odpovědí nad tím, co váš podřízený vlastně ve své promluvě řekl.
Nebojte se ticha
Mnoho z nás má přirozený strach z toho, že by mělo nastat ticho, a proto vyplňujeme konverzaci nekonečným mluvením. Na chvilkách ticha ale není nic špatného. Před odpovědí nechte vždy chvíli ticha. A stejně tak můžete ticho použít k podtržení nějaké vaší důležité myšlenky.
Neskákejte podřízenému do řeči
Je až překvapivé, kolik lidí skáče ostatním do řeči. Přitom je to zásada číslo jedna. Tím, že skáčete podřízenému do řeči, dáváte jednoduše najevo, že vás nezajímá, co říká.
Udržujte oční kontakt
Udržování očního kontaktu působí jako motivace člověka, co mluví, aby pokračoval. A stejně tak se jedná o nástroj, kterým se významně prohlubuje vzájemná důvěra mezi oběma účastníky konverzace.
Ptejte se na doplňující informace
Když podřízený dokončí myšlenku, pokládejte mu doplňující otázky. Tím dáte najevo nejenže jste poslouchali, ale že vás také dané téma a informace zajímají.
Vnímejte i neverbální komunikaci podřízeného
K tomu, abyste byli dobrými posluchači, je nutné vnímat i neverbální část komunikace podřízeného. Ta totiž tvoří doslova drtivou většinu celé komunikace. Vnímejte tak neverbální signály, které k vám dotyčný vysílá.
Mějte vyhrazen dostatek času
Není nic horšího, než člověk, který se během toho, co mluví ten druhý, dívá na hodinky a dává tak najevo, že nemá dostatek času. To totiž značí, že právě probíhající interakce není jeho prioritou. Vyhraďte si tedy dostatek času a buďte tak myšlenkami stoprocentně přítomni.
-mm-