Transparentní řešení problému zodpoví mnohé nevyřčené otázky
Jak uvádí BusinessKnowHow.com, zaměstnanci někdy mívají pochybnosti či frustrace, které zůstávají nevyřčené a neřešené. Když se tak stane a problém se neřeší, obavy nebo jiné negativní pocity mohou postupně nabírat na síle a pak se mezi zaměstnanci nečekaně silně projevit.
Úkolem efektivního manažera je tyto skryté frustrace u pracovníků detekovat, monitorovat a transparentně řešit. Teprve když se management postaví těmto problémům skutečně čelem a začne je s pracovníky aktivně řešit, je možné situaci uklidnit, vysvětlit a vyřešit.
Transparentní řešení problémů jako motivace pro všechny pracovníky
Pokud se i nepříjemná témata řeší veřejně v klidu a s rozumem, podnítí to i všechny ostatní zaměstnance k tomu, aby se příště nebáli mluvit nahlas a řekli svůj názor. Vy jako manažer chcete vytvořit prostředí, ve kterém se všichni baví otevřeně a kde jsou názory všech brány v potaz, a proto je nutné brát příspěvky všech lidí vážně.
Veřejně řešené problémy navíc působí i preventivně na případné další podobné situace. Pokud se konflikty neřeší pouze jako izolované, specifické případy, ale jako obecné problémy, které se mohou stát každému, a navrhují se i obecně platná řešení, mohou zabránit podobným situacím v budoucnosti.
Jak na to?
Především musíte být ke svým podřízeným upřímní. Pokud vidíte, že je něco trápí nebo že se na pracovišti šíří určitá frustrace nebo špatná nálada, sedněte si s nimi k jednomu stolu a přímo se jich zeptejte, co se děje. Vytvořte takové prostředí, které nebude pracovníky trestat za to, že vyjádří svůj názor nebo obavu. Věci řešte v klidu, bez předsudků, a snažte se do pracovníků vcítit. Buď si můžete sednout s celým svým týmem dohromady, nebo se můžete bavit individuálně s jednotlivými pracovníky a detekovat tak obecné vzorce, které se projevují napříč celým vaším týmem.
-mm-