Především je důležité, aby se vedoucí oddělení technologií oprostil od ryze technologického uvažování a soustředil se spíše na manažerské schopnosti a schopnost strategického uvažování. Představenstvo firmy se může samo postarat o to, aby si takový člověk mohl doplnit vzdělání a zkušenosti v rámci firmy. Znalost informačních technologií jim však může být pochopitelně také k užitku – například pokud později formulují strategie online obchodu firmy.
Firma si může sama vypěstovat možné budoucí výkonné manažery, například tím, že bude lidem z oddělení technologií poskytovat manažerské kurzy. CTOs musí velmi přesně vědět, jak podnik funguje, především po ekonomické stránce. Musí mít také přehled o marketingu a o tom, jak motivovat a vést zaměstnance a jak správně komunikovat. Neocenitelná je i schopnost zviditelnit firmu v očích zákazníků. Article source Infoworld - magazín o nových technologiích, podnikových strategiích, CRM Read more articles from Infoworld