Cesta k efektivnějšímu vystupování na poradách

Způsob, jímž se prezentujete na firemních poradách, může mít velký vliv na další vývoj vaší kariéry. Přílišná stydlivost může být na škodu a stejně tak i přílišná aktivita. Jak tedy vystupovat tak, abyste dokázali prosadit své postřehy? Několik základních doporučení shrnul článek na pracovním portálu CareerBuilder.com.

Zejména stydlivějším jedincům – ale nejen jim – pomůže praktický nácvik komunikace s druhými lidmi. Aktivně mluvte s ostatními o svých názorech, ať už to bude na pracovišti, nebo mimo ně. Pomůže vám to odhalit, z čeho plyne váš ostych a lépe pracovat s vlastními pocity.

Až pak budete mluvit na poradě, držte se pravidla mluvit k věci. Učte se formulovat myšlenky stručně a jasně. Jak byste například svou myšlenku vyjádřili na Twitteru? Zkuste ji formulovat pomocí 140 znaků. Pokud přeci jen potřebujete více prostoru, nenechte se nikým a ničím přerušovat.

Důležité je také učit se dýchat zhluboka a břichem. Mluvení na veřejnosti může být stresující, nemusíte to ale dávat najevo. Dýchání pomocí bránice vám dodá větší důvěru a silnější hlas. S tím souvisí i řeč těla. Pokud budete shrbení a ještě k tomu budete mluvit tiše, pravděpodobně svůj názor neprosadíte. Základní pravidla zní stát nebo sedět zpříma, neskrývat ruce, usmívat se a udržovat oční kontakt se všemi přítomnými.

K lepšímu zvládání veřejných projevů vám může pomoci i sledování úspěšných spíkrů. Stačí se rozhlédnout kolem sebe.

-kk-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder