Čeká vás poprvé tvorba rozpočtu? Máme pro vás 4 tipy

Ilustrační snímek

Na své nové pozici musíte rozumět různým finančním ukazatelům, poměrům a výkazům. Jak se vyhnout bolestem hlavy spojeným s tvorbou rozpočtů? Podívejte se na tyto tipy, které s námi sdílel web about.management.com.

1) Učte se hned od začátku

Když vás čeká nová činnost, se kterou nemáte žádnou zkušenost, je to ten pravý čas na to, ptát se ostatních klidně i na „hloupé“ otázky. Je vždy lepší ptát se co nejdříve, místo toho, abyste čekali, až někdo přijde na chyby, kterých jste se dopustili. Ptejte se svého nadřízeného, svého předchůdce. Zjistěte co nejvíce o tom, jak věci fungují. Také se snažte sejít s někým z finančního oddělení vaší organizace. Dotyčná osoba dost možná bude i potěšena vaším zájmem o její znalosti a zkušenosti.

2) Zúčastněte se kurzu o financích pro nefinanční manažery

Klidně se přihlaste do kurzu na místní obchodní škole nebo univerzitě. Ty často takové kurzy pro lidi ve výkonných manažerských pozicích nabízejí. Své potřeby můžete prodiskutovat i se zástupci HR nebo oddělení vzdělávání, kteří pro vás a další zájemce mohou takový kurz zajistit či zorganizovat.

3) Buďte týmový hráč

Zajímejte se o rozpočet vašeho nadřízeného, protože i když máte zodpovědnost za vlastní rozpočet, jste stále součástí většího celku. A pokud někdo zoufale potřebuje více zdrojů, neváhejte nabídnout pomoc, máte-li nějaké rezervy. Budete vnímáni jako proaktivní, strategičtí a spolupracující partneři.

4) Sledujte měsíčně, jak na tom jste

A když je třeba, upravte své finanční plány. Nečekejte, že vás někdo varuje nebo zarazí, když začnete mít problémy s nedodržením rozpočtu. O to, abyste s penězi vyšli, se musíte starat vy sami. Buďte odpovědní, přijměte svou zodpovědnost a reportujte své výsledky nadřízenému klidně dřív, než se zeptá. Informovaní musíte být vy sami i on.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management