Cílem time managementu by mělo být dosažení rovnováhy v životě zaměstnanců, a tudíž i spokojenosti zaměstnavatelů. Stresovaní zaměstnanci mohou zaměstnavatele vyjít velmi draho, rozhodnou-li se například opustit firmu, v níž by se časového stresu jinak nezbavili. Ztrácejí také motivaci a i když pracují dlouhé hodiny, stále platí pravidlo, že nezáleží na tom, jak dlouho pracují, ale jak pracují. Zaměstnance je tedy třeba rozvíjet tak, aby byli schopni plánovat, rozeznávat priority, neodkládat povinnosti a lépe organizovat.
Konkrétně by měli zaměstnanci umět pracovat s plánovacím kalendářem a formulovat své cíle. Dalším stupněm plánování času je pak budování vztahů s okolím a projektové řízení. Navíc se zaměstnanci naučí i kritičtěji posuzovat úkoly. Management ale musí nejprve dokázat vybrat vhodný vzdělávací program vycházející ze specifických problémů, které zaměstnanci mají v souvislosti s časem. Stěžují si na to, že pracují příliš dlouho? V takovém případě hledejte techniky, které jim pomohou opouštět kancelář dříve. Tíží je přílišné množství papírů? Zaveďte systémy, které papírování zprůhlední a odstraní nadbytečnosti. Důležitá je ale také individuální kontrola.
**Datum vydání:** XII/2003 Article source Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii Read more articles from Career Journal Asia