Co tedy dělat, když pracovní den začíná být skutečně napjatý a náročný? * Neexistuje univerzální řešení. Co se týče například e-mailové komunikace, někteří manažeři si kontrolují poštu jen dvakrát denně, jiní odpovídají na e-maily průběžně. Každý musí sám najít to, co mu nejlépe vyhovuje. * Hory papírů se mohou jen zvětšovat. Když dostanete nějaký úkol v písemné formě, rovnou jej vyřiďte, uložte do složky nebo předejte někomu dalšímu. Když si necháte nahromadit papíry, přiděláte si práci. * Chvátáte na poradu? Nenechte se rušit zvoněním mobilu či pípáním pageru. Přicházíte tak o cenný neobnovitelný zdroj – váš čas. * Aplikace pro zpracování zpráv v reálném čase (Instant Messaging) dokáží zastat také mnoho práce. Zastoupí e-mail tam, kde by byl příliš zdlouhavý. Někdy se dají tímto způsobem pořádat i porady – vhodný je například chat. Tyto aplikace jsou také vhodné jako ekvivalent přátelského popovídání na chodbě nebo při přestávce na kávu. * Delegujte. Delegováním určitých úkolů můžete ušetřit spoustu času. K úspěšnému delegování potřebujete však se svými zaměstnanci často komunikovat. Využívejte všech příležitostí. * Pracujete na obtížně dostupných místech? Využijte hlasovou poštu. Je spolehlivější než e-mail a cestujícím zaměstnancům poskytne určité citové spojení s „domácím“ týmem. Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers Read more articles from Fast Company