Konzultanti tráví většinu času v interakci s klienty a kolegy a musí sami neustále vést pohovory se zaměstnanci a vedoucími pracovníky klienta. Konzultant musí mít vytvořená výběrová kritéria, aby byl úspěšný. Prostředí, ve kterém se pohybuje je extrémě rozbouřené. Neustálé výměny spolupracovníků, nepřátelské klientské ovzduší, nespočetné politické machinace a téměř věčné cestování. Tyto faktory vyžadují jedince, který odolá tlaku, je vlivný ale ne blahosklonný, je vysoce analytický, má schopnost porozumět nejmenším aspektům problému (zároveň vidět celek) a schopnost udržovat rovnováhu mezi osobním a profesionálním jednáním. Konzultanti jsou často zaměstnáni v malých skupinách v rozsáhlých oblastech. Ve výsledku musí být schopni fungovat bez obvyklých zvyklostí, co se týče pracovního místa – stálé pracovní prostředí, prostor, možnost vrátit se každý večer domů, snadno dosažitelné služby jako administrativní pomoc, fax a kopírování nebo kamarádství rozvíjející se mezi spolupracovníky ve stejném místě. Všechny tyto faktory si vynucují jedinečnou strukturu pohovoru zaostřenou na zhodnocování uchazečovy schopnosti zvládat tyto zvláštní okolnosti s profesionalitou a znamenitostí. Byl vyvinut speciální druh interview jako metoda hodnotící právě tyto charakteristiky. Zdroj: Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry Zobrazit přehled článků ze zdroje Vault.com