Nejjednodušší je dotyčného rovnou propustit, zkuste to však nejprve vzít jako možnost zlepšit se ve svých manažerských dovednostech. Možná to všechno není jen jeho vina. Kromě toho, že vás problémový zaměstnanec rozčiluje, přináší i řadu příležitostí, které vám bezproblémoví jedinci nikdy nenabídnou. Server Inc.com upozornil na ty následující.
Naučíte se lépe komunikovat
Díky problémovým zaměstnancům se naučíte rychle a přesně sdělovat zpětnou vazbu, která jim pomůže se zlepšit.
Dokážete přesněji formulovat, co chcete
Řada problémů vzniká kvůli tomu, že zaměstnanci neporozumějí vašim požadavkům. Proto je třeba nejen jasně formulovat, co po nich chcete, ale také se ujistit, že si dobře rozumíte.
Ujasníte si, jak má vypadat kultura vašeho týmu
Váš tým potřebuje jednotný přístup ke klientům i k sobě navzájem. Je na vás, abyste jasně ukázali, jakou kulturu chcete a co do ní nepatří.
Získáte si důvěru svého týmu i klientů
Lidé ve vašem okolí si velmi brzy všimnou, že situaci s problémovým zaměstnancem neřešíte. Chcete-li tento problém vyřešit a získat si jejich důvěru, musejí vidět, že hledáte příčiny problémů, navrhujete řešení, sledujete, zda dotyčný zaměstnanec plní, na čem jste se dohodli, a pokud ne, rozloučíte se sním.
-kk-