Připravte jasný plán
Forbes radí si ze všeho nejdřív sám pro sebe připravit jasný plán. Do kdy budete muset o vyhazovech rozhodnout? Podle jakých kritérií se budete rozhodovat, kolik lidí budete muset propustit, jak bude celý proces probíhat, například jak si rozdělíte role s HR oddělením nebo s managementem firmy.
Komunikujte otevřeně se svými podřízenými
Jestli si myslíte, že se tématu budete vyhýbat před svými podřízenými a tím je ušetříte zbytečných starostí, tak se pletete. Lidé jsou všímaví a budou tušit, že se něco chystá. Pokud jim k tématu nic neřeknete nebo jim budete něco zatajovat, jen prohloubíte jejich nejistotu. Komunikujte pokud možno transparentně a podřízené na nadcházející situaci přiměřeně připravte.
Buďte féroví
Rozhodování o tom, které členy týmu propouštět, je vždy velmi ošemetné. Pokuste se nedávat na osobní sympatie. Snažte se být za každou cenu féroví a rozhodujte se spíše na základě definovaných, objektivně měřitelných faktorů.
Nabídněte pomoc
To, že se rozhodnete někoho vyhodit, ještě neznamená, že vám s daným člověkem končí veškerá práce. Zkuste jít nad rámec svých zákonných povinností. Pokuste se do propuštěných podřízených co nejvíc vcítit, pomozte jim se s danou situací co nejlépe vyrovnat, nabídněte svoji pomoc a třeba jim napište i dobré doporučení, pokud je to možné.
Připravte se na změny, které nastanou po odchodu propuštěných pracovníků
To, že někteří členové vašeho týmu odejdou, bude mít jistě vliv na chod týmu. Připravte se na odchod propuštěných předem. A to tak, že definujete nové postupy a nově rozdělíte role a povinnosti v rámci zbývajících členů týmu.
-mm-