Musí vám na tom opravdu záležet
Pokud se chcete stát profesionálním řečníkem, měli byste se nejprve sami zeptat, proč to vlastně chcete. jde vám jen o to, být na pódiu za hvězdu a vydělávat velké peníze? Podle Briana Traycho takové přízemní důvody nestačí.
Chcete-li opravdu být profesionálem, musíte mít nějaké sdělení, zprávu, kterou prostě musíte předat dál. Vaše sdělení musí být pro ostatní užitečná a vy sami musíte cítit skutečně naléhavou potřebu toto sdělení sdílet.
Nezapomínejme, že dokonce i jeden z nejúspěšnějších řečníků, kteří kdy žili, měl předtím, než ho konečně začali platit, na 3000 projevů. Byl to Zig Ziglar, který pracoval a řečnil několik let spolu s Brianem Tracym. Měl ve zvyku každé ráno promluvit ke svým kolegům obchodníkům. I díky tomu se z něj nakonec stal skvělý profesionální řečník.
Neodmítejte příležitosti
Můžete mít problém najít si publikum. A právě to je důvod, proč byste nikdy neměli odmítnout příležitost k prezentaci nebo vystoupení. Když vás někdo pozve, přijměte to. Když se vám poštěstí spolupracovat s organizací, která už má své publikum, ušetříte tím mnoho úsilí.
Dostat lidi do jedné místnosti může být totiž velmi obtížné, varuje nás Brian Tracy. A dodává ještě jeden důležitý poznatek: i když to možná neplatí absolutně ve všech zemích, tvrdí, že zpravidla více než 85 % všech řečníků dostane svou zakázku na základě doporučení.
-jk-