Bilanční schůzky s podřízenými: Šest tipů, jak na ně

Pravidelné hodnotící schůzky s podřízenými jsou důležitým nástrojem talent managementu a jedním ze základních kamenů efektivního vedení svých podřízených. V tomto článku se podíváme na to, jaká jsou pravidla individuálních bilančních setkání s podřízenými a jakým přístupem z těchto setkání z pozice manažera vytěžíte maximum.

Ilustrační snímek

Nenechte se tlačit časem

Podle Business2Community je nutné, aby vás při bilančních jednáních jeden na jednoho netlačil čas. Vyhraďte si proto dostatek času, určete toto setkání jako svoji prioritu a nedívejte si v průběhu jednání na telefon.

Definujte, o čem budete jedna a čeho chcete dosáhnout

Každé setkání by mělo mít jasný cíl a agendu. A to platí i u bilančních schůzek. Neztrácejte čas povrchním tlacháním a bavte se konkrétně tak, aby vaše setkání nebyla jenom povinností, kterou je potřeba splnit.

Nepovažujte bilanční schůzky za něco druhořadého

Mnozí manažeři mají tendence vnímat bilanční a manažerská setkání se zaměstnanci jako něco druhořadého. Často je proto plánují až na konec dne s tím, že přes den jsou důležitější věci na práci. Ve výsledku tak už často nemají účastníci náladu ani energii řešit nějaká zásadnější, strategická témata.

Pamatujte, že tyto schůzky nejsou o vás

Jako manažer byste se neměli při setkáních s podřízenými soustředit na vás, ale hlavně na daného pracovníka. Dejte tedy na chvíli ego stranou a skutečně se snažte naslouchat člověku, naproti kterému sedíte.

Naučte se číst mezi řádky

To, že se jako manažer setkáváte s podřízeným tváří v tvář, vůbec neznamená, že vám řekne vše, co má na srdci. Mějte na paměti, že vaše odlišné pozice vás staví do nerovného postavení v rámci dané konverzace, a snažte se přijít na kloub i věcem, které se vám pracovník zdráhá říct.

Soustřeďte se na dlouhodobé vize a strategická témata

Až příliš často jsou pravidelné schůzky s podřízenými využívány k řešení každodenních otázek a k dohánění restů z běžných pracovních dnů. Vyvarujte se toho, abyste na schůzkách s podřízenými řešili běžné otázky týkající se například jednotlivých projektů, a soustřeďte se spíše na celkový kontext, dlouhodobé vize a strategie.

 

-mm-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com