Vzdělávání zaměstnanců není jednoduché, každopádně je nutné. Zejména pro malé firmy zůstává oříškem, je považováno za příliš drahé a časově náročné. Navíc stále hrozí riziko odchodu zaměstnanců. Pokud však firmy nebudou své zaměstnance školit, bude to ještě nákladnější – povede to k nižší kvalitě produktů a nespokojenosti zákazníků i samotných zaměstnanců. Skutečnost nyní vypadá tak, že mnoho malých firem vydává zbytečné finanční prostředky na školení, které přichází pozdě, zaměřuje se na špatné zaměstnance nebo nemá dlouhodobější vliv. Článek přináší podnikatelům několik rad, jak se těmto chybám ve vzdělávání zaměstnanců vyhnout.
- Rozhodněte se, jaké školení skutečně potřebujete. Pokud váš zaměstnanec potřebuje školení, jasně specifikujte, v jaké směru.
- Se školením začněte u sebe. Pokud vy sami postrádáte některé klíčové dovednosti a dosud se to neprojevilo, brzy se to projeví.
- Vsaďte na neustálé učení. Jakmile budete svým vzděláváním zaměstnancům příkladem, očekávejte od nich totéž.
- Počítejte s tím, že i školení zaměstnanci mhou odejít. Zvažte sepsaní konkurenční doložky ke smlouvě, v níž specifikujete nahrazení nákladů na vzdělávání v případě brzkého odchodu.
- Buďte kreativní. S omezeným rozpočtem je velmi složité vzdělávat zaměstnance, ale není to nemožné. Zapojte proto svou fantazii.
-kk-