Následující důležité skutečnosti, které by o angažovanosti zaměstnanců měl vědět každý manažer, zveřejnil server Forbes.com.
1. Je to vaše odpovědnost
Angažovanost pracovníků závisí nejvíce na manažerovi. Není to tedy odpovědnost ředitele firmy ani HR, jak se mnozí stále mylně domnívají. Stačí se podívat na rozdílnou angažovanost různých týmů ve firmě, kde mají všichni společného ředitele, společné HR i společné více či méně dokonalé pracovní nástroje.
2. Angažovaní zaměstnanci jsou přínosnější
Možná si říkáte, že když se budete zabývat zvyšováním angažovanosti zaměstnanců, odměnou vám bude jejich vyšší spokojenost. To však zdaleka není všechno. Angažovaní pracovníci pracují nad rámec svých povinností a také u firem zůstávají déle. To má přímý vliv na loajalitu zákazníků a celkové ekonomické výsledky firmy.
3. Zábava angažovanost nezajistí
Firemní večírky, oslavy narozenin a jiné zábavné akce nedokáží zajistit angažovanost pracovníků. Mohou zlepšit vztahy mezi kolegy, rozhodně však nemohou suplovat roli přímého nadřízeného. Pokud máte problém s angažovaností zaměstnanců, řešení je vždy v rukou manažera.
4. Angažovanost vyžaduje růst, uznání a důvěru
Zaměstnanci jsou nejvíce angažovaní tehdy, pokud jim firma prostřednictvím jejich přímého nadřízeného nabízí růst, projevuje uznání a vzbuzuje u nich důvěru. Cílem každého manažera by proto mělo být podporovat tyto tři potřeby.
5. Na rozvoj angažovanosti se vždy najde čas
Pokud na zvyšování angažovanosti zaměstnanců nemáte čas, díváte se na celou věc špatně. Stačí vám pár minut. Zamyslete se, jak moc času vám to zabere, když budete častěji děkovat svým lidem za dobrou práci nebo s nimi hovořit o jejich kariérních cílech dvakrát místo jednou ročně. Abyste posílili důvěru v sebe jako schopného lídra, můžete častěji připomínat vaše společné cíle. To všechno není nijak zvlášť časově náročné.
-kk-