Loňská studie společnosti Gallup s názvem State of the Global Workplace, která zkoumala angažovanost zaměstnanců ve 142 zemích včetně České republiky, ukázala, že pouze 13 % zaměstnanců na světě je tzv. angažovaných neboli psychologicky oddaných své práci a zájmu přinést své organizaci nějaký užitek. 63 % světové pracovní síly tvoří neangažovaní zaměstnanci neboli ti, kteří nemají motivaci a zájem dobrovolně pomáhat svému zaměstnavateli. Zbývajících 24 % pak tvoří zaměstnanci aktivně neangažovaní, kteří jsou nespokojení, neproduktivní a negativně ovlivňují své kolegy. To není příliš optimistická statistika.
Ptáte-li se, jak ji zlepšit, zkuste se na věc dívat více očima zaměstnanců. Inspirujte se doporučeními, která nedávno zveřejnil server Recruiter.com v článku se názvem 6 věcí, které si vaši zaměstnanci přejí, abyste věděli o angažovanosti.
1. Angažovanost není spokojenost
Spokojený zaměstnanec nemusí mít žádnou motivaci podávat pro firmu ty nejlepší výkony. Právě spokojení zaměstnanci často brzdí všechny ostatní.
2. Angažovanost nepřichází sama od sebe
Zvyšovat povědomí zaměstnanců a angažovanosti nestačí, chce to strategický plán. Rozhlédněte se, jak řídí angažovanost svých lidí vaše konkurence.
3. Angažovanost má vliv na obchodní výsledky
Má přímý vliv na ukazatele, jako je fluktuace zaměstnanců, produktivita, míra absencí apod. Navíc si uvědomte, že angažovaní zaměstnanci musejí čelit negativnímu vlivu svých neangažovaných kolegů.
4. Angažovanost je záležitost respektu
Manažer, který chce angažované podřízené, by neměl dávat najevo, že všechnu práci zvládne nejlépe jen on sám. Ukažte respekt vůči svým lidem a jejich schopnostem.
5. Angažovanost je záležitost kvalitního vedení
Manažer, který má pochybnosti o některých členech svého týmu, by o nich měl mluvit, nikoli jen mlčet a tvářit se divně. Ne nadarmo jsou špatní šéfové stále nejčastějším důvodem odchodu zaměstnanců.
6. Angažovanost je záležitost komunikace
Zaměstnanci potřebují znát odpovědi na základní otázky: Proč děláme svou práci? Jaký je náš konečný cíl? Chtějí vědět, co se ve firmě děje, kam směřuje a jakou v tom oni hrají roli.
-kk-