Britský list The Daily Telegraph přišel s překvapujícím zjištěním. V Indii totiž prudce roste prodej Hitlerovy knihy Mein Kampf zejména mezi studenty obchodních škol, kteří považují nacistického diktátora za manažerského guru. Zatímco většina zemí světa považuje tuto knihu za „nacistickou bibli", v Indii je manažerským průvodcem hned vedle titulů, jako je například Kam se poděl můj sýr od Spencera Johnsona.
Prodej knihy Mein Kampf v posledních šesti měsících přesáhl jen v Novém Dillí 10 tisíc kusů a podle knihkupců je každým rokem populárnější. V současné době ji vydává šest vydavatelství, které přicházejí s novými vydáními i několikrát ročně, aby pokryly poptávku. Zástupci těchto vydavatelství vysvětlují, že studenti vnímají Mein Kampf jako příklad úspěšného příběhu muže s vizí, který dokázal vypracovat plán, jak ji zavést a poté jej i úspěšně zavedl. Žádné morální problémy spojené s tímto titulem si nepřipouštějí.
Indie však není jedinou zemí, kde je Mein Kampf populární. Bestsellerem se stal i v Chorvatsku, Turecku nebo Rusku. V Německu vlastní autorská práva k této knize spolkový stát Bavorsko, který zakázal jeho vydávání do roku 2015 (70 let po smrti Adolfa Hitlera). V Indii je každá kniha starší 25 let osvobozená od autorských práv.
-kk-