Vizitka je jedním z nejdůležitějších marketingových nástrojů. Dáváte ji stávajícím či potenciálním zákazníkům, přikládáte k dopisům nebo prezentacím. Sdělujete tak druhým, kdo jste a co děláte. Měla by proto působit profesionálně, snadno se číst a pomáhat k zapamatování informací o vás. Splnit všechny tyto požadavky na prostoru tak malém, jako je vizitka, není jednoduché. Článek přináší 7 rad.
- Použijte logo. S tvorbou loga vaší firmy by vám měl pomoci profesionální designér. Logo by mělo být dostatečně flexibilní pro použití na vizitkách, hlavičkovém papíře, v tištěných brožurách či na webových stránkách.
- Vytvořte on-line slogan. Jestliže z názvu vaší firmy není hned patrné, čím se zabývá, vytvořte slogan, který umístíte na svých webových stránkách. Slogan pomůže zákazníkům lépe zapamatovat co nabízíte. Právě tento slogan by měl být i na vizitce.
- Uveďte internetovou a e-mailovou adresu. Tyto dva údaje zákazníky vždy zajímají. Pokud se obáváte spamu, požádejte svého webmastera o zřízení dvou e-mailových adres – jedné pro veřejnost a jedné pro důvěryhodné obchodní partnery a přátele.
- Zajistěte, aby vizitka byla čitelná. Zvolte dostatečně velké písmo, které půjde přečíst bez lupy. Důležitý je také správný výběr barev, aby písmo například nezanikalo na nevhodně barevném podkladu nebo nesplývalo s číslicemi. Pamatujte si, že vizitka není umělecké dílo, ale srozumitelný komunikační nástroj.
- Odlište svou vizitku od ostatních. Vizitky často končí v jednom šuplíku spolu s desítkami dalších. Aby právě ta vaše vynikla, použijte světlé barvy či lesklý karton nebo přidejte svou fotografii.
- Použijte kvalitní karton. Příliš slabý papír působí lacině, jako byste si vizitky tiskli sami doma. V zákaznících nebudí přílišnou důvěru. Postarejte se proto o profesionální vytištění vizitek.
- Sami tiskněte jen v případě nouze. V případě, že vám například vizitky došly a rychle nějakou potřebujete, využijte vlastní tiskárny. Snažte se však působit co nejprofesionálněji a tisknout v nejlepší možné kvalitě.
-kk-