Aby vám váš tým důvěřoval, musíte dodržovat tato čtyři pravidla

Aby byl vedoucí týmu skutečně inspirativním lídrem, musí mu jeho podřízení důvěřovat. Pokud totiž členové vašeho vlastního týmu nevěří, že se na vás a vaše slovo mohou spolehnout, nebo jsou přesvědčeni, že se přetvařujete nebo že neplníte své sliby, jenom těžko jim budete schopni předat společnou vizi a motivovat je k těm nejlepším možným pracovním výkonům. Bohužel, u důvěry platí, že se těžko a dlouho buduje, ale snadno a rychle bortí. Zde jsou čtyři pravidla, která musíte dodržovat, abyste získali důvěru svého týmu.

Ilustrační snímek

Neměňte své názory a hodnoty příliš často

Jak uvádí Harvard Business Review, určitá osobní integrita, spolehlivost a konzistentnost jsou klíčovými vlastnostmi kteréhokoliv inspirativního lídra. Pokud budete nevyzpytatelní a pokud budete často a nečekaně měnit své postoje a názory, lidé se ve vás po čase nevyznají a nebudou vám důvěřovat.

Dodržujte pravidla, která požadujete po svých podřízených

Nebuďte někým, kdo káže vodu a pije víno. Veškerá pravidla, která u vás v týmu zavedete nebo se kterými přijde management firmy, platí stejně tak pro vás jako pro kohokoliv jiného. Pokud budete v očích svého týmu někdo, kdo není rovnocenným členem skupiny, ale kdo stojí takříkajíc nad zákonem, nikdy nezískáte důvěru svých podřízených.

Nechtějte po podřízených nemožné

Příliš mnoho lídrů má hlavu vysoko v oblacích. Vedoucí se mnohdy snaží svým podřízeným předat fantastické vize a plány, aby svůj tým motivovali, ale tyto plány jsou nerealistické a po čase ztroskotají. Ano, na jednu stranu musíte svému týmu předávat vize a inspirovat jej k lepším výkonům, zároveň ale musíte stát nohama na zemi a představovat realistické plány.

To, co slíbíte, také dodržte

Dalším očividným (ale zcela klíčovým) krokem k získání důvěry podřízených je dodržování svého slova. Pokud cokoliv slíbíte, ať už se jedná o malou nebo velkou věc, vždy musíte svému slovu dostát a nespoléhat na to, že si nikdo z podřízených nevzpomene, co že jste to vlastně slibovali.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review