Někdy je možné podobné problémy vyřešit i méně agresivním způsobem, ale když už je reorganizace nutná, začněte strategií. Musíte také stanovit kritéria, podle kterých zhodnotíte různé možné varianty. Budoucí struktura musí být výhodnější než stávající, proto je třeba vždycky pečlivě zvážit, zda je reorganizace skutečně nezbytná.
Po otestování finální varianty musíte stanovit, jak budou v nové struktuře probíhat procesy. Měli byste také připravit akční plán toho, jak zmírnit potenciální rizika prováděné změny. Při implementaci nové struktury spolupracujte se svým týmem. Komunikujte se všemi zúčastněnými stranami a vysvětle jim, proč jste zvolili právě tuto variantu. Přiznejte, že neexistuje dokonalé řešení a že jste museli volit menší zlo.
Více o řízení změn v článcích:
Projektový manažer musí být připraven na neustálé změny
Sedm smrtelných hříchů manažera změn
-jk-
Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu